ninainargentinie.reismee.nl

21 oktober 2009

Holaa gente!

Het heeft een tijdje geduurd maar hier ben ik weer eens! Kzal het eens hebben over dingen die hier anders zijn..

Eerst en vooral het rijden. Hier hebben de straten dus geen witte lijnen, aléje gewoon geen lijnen. Verkeersborden? Nee, nog niet gezien! Snelheidsbeperking? Misschien, maar daar wordt dan toch niet naar geluisterd. De fietsers en de brommers rijden ook gewoon in het midden van de straat als ze willen.. Iedereen kiest zo wat zijn plekje uit op de baan.. En op de brommer zie je vaak een hele familie zitten, 4 of 5 personen komt regelmatig voor. Ik zou het toch niet proberen... Als de fietsers iemand vervoeren dan zit die persoon nooit achteraan op het bagagerek, want de meeste fietsen hebben geen bagagerek, maar ze zitten voor de bestuurder en in amazonezit. Verder in mijn buurt (een beetje buiten het stadscentrum) lopen er ook paarden vrij rond in de straten.. De eerste keer dat ik dat zag was ik wel eventjes verschoten maar nu ben ik da al gewoon natuurlijk J

De winkels zijn hier open in de morgen en in de namiddag/avond want over de middag is alles gesloten omdat het siesta is! Maar eigenlijk is da wel nog handig! En die siesta is dan ook heerlijk en handig voor mij om mijn mailtjes te checken en er te sturen enzo..

Ohja, om nog even te melden de verkiezingen zijn gewonnen door Ricardo Colombi, niet dat jullie die kennen maar ‘k vermeld het maar even J Kheb hem trouwens al in levende lijve gezien ;) En ‘kmoet ook zeggen dat het sinds vorige week gedaan is met de vrije dagen op school totdat de grote vakantie hier begint (18 december). En morgen heb ik trouwens een test van wiskunde.. mijn eerste test. Niet dat ik er veel moet voor leren want het is redelijk gemakkelijk, ma toch J Der komt dus verandering in het schoolleven!

Voor de rest ben ik in deze weekjes eens gaan zwemmen in de rio, hier niet zo ver van mijn huis met andere afs'ers. Er staan foto's op facebook waarin ik vanachter in de laadbak van een jeep zit, da was toen J En da was ook wel een zeer leuk dagje J Verder ben ik ook eens naar paso de la patria geweest met mijn zussen, broer en jordan. Das een meer ‘toeristisch' plaatsje met een groter strand op ongeveer een half uurtje rijden van hier. Niet toeristisch dat er hier nu veel buitenlanders waren ofzo, maar toerischtisch voor argentijnen zelf. Ma het is nog geen zomer dus er was nie zo veel volk. Er waren daar ook een aantal kiters bezig! En ze waren wel nog goe, dus wijs om te zien J En ik moest denken aan u Steven!

Het amerikaanse meisje heeft een weekje bij mij gelogeerd omdat ze familie veranderde. Maar nu heeft ze dus haar nieuwe familie en ze is veel gelukkiger dus das wel goe! Kben blij voor haar J

Zondag was het hier trouwens ‘dia de la madre' waar de mama'tjes dus in de bloemetjes gezet worden! Hier is da ook wel belangrijker als bij ons denk ik.. En dan hebben we dus natuurlijk ook asado gegeten! Zoals altijd op een belangrijke dag en af en toe de zondag!

Verder heeft Argentinie ook terug eens een voetbalmatch gewonnen! Wat wel nodig was om naar het WK te kunnen gaan! Maar nu is de kans bijna zeker dat we gaan dus das wel goe! Want wat zou een WK zonder argentinie zijn?!! ;) Het was wel een spannende match want we stonden 1-0 voor en dan in de laatste 5 min scoorde de andere partij tegen... MAAR in de laatste minuut scoorde Argentinie gelukkig nog zodat het toch 2-1 was! Héhé, da was wel zot hoe ze hier vol spanning aan het kijken waren! En na de match hoorde je overal zo bommekes omda ze gewonnen waren! De meeste argentijnen hebben Maradona trouwens nie graag als trainer, en kmoet toegeven daze wel gelijk hebben. Twas een goeie speler maar als trainer stelt hij niet zoveel voor. Ook messi heeft de laatste tijd nie zo goe gespeeld dus die zijn populariteit is hier ook wa minder, maar toch blijft het een goeie speler.. Zondag is het hier de match tussen Argentijnse clubs: Boca juniors-RiverPlate! Dé grote rivalen hier! Op voorhand was ik van gedachte om voor river plate te zijn maar omdat mijn hele familie voor Boca is, zal ik dat ook maar beter zijn.. kwestie van de vrede een beetje te bewaren ;) Voor zover dus over de voetbal!

Wow! Er is hier juist een accident gebeurt 10 meter van mijn huis ofzo! Kheb niet gezien hoe het gebeurd is maar 1 van de auto's is blijkbaar tegen een boom gereden en de andere staat ergens half op het voetpad en half op de straat. In de ene auto zaten blijkbaar vrienden van mijn broer.. Das natuurlijk wel wa minder maar kdenk niet dat het zo ernstig is.. Aléja er was toch nergens bloed en ze waren nog bij bewustzijn.. Ma de ene heeft misschien wel iets aan zijn rug want die lag maar op de grond en de ambulance is gekomen.. Kzal later wel horen van mijn broer hoe het met hun gaat zeker?

Oké nu terug naar iets anders. Vrijdag ben ik dus voor de eerste keer uitgeweest naar een boliche! (club) Da was wel leuk! Normaal moet je 18 zijn om binnen te mogen ma sommigen laten ze ook gewoon beginnen, thangt er een beetje vanaf gewoon of ze u willen binnenlaten of niet.. En eerst vroegen ze mijn paspoort ofzo ma dan zei ik in mijn spaans dat ik niets bijhad en natuurlijk hoorden ze dat ik niet van hier ben dus mocht ik ook gewoon binnen. Ja, blijkbaar laten ze vreemdelingen en dus ook wij afs-ers altijd binnen ;) En soms ook gratis als we normaal moeten betalen wat dus wel zot handig is! J En ik heb mij geamuseerd ma al die meisjes kunnen hier zot goe dansen! En dan heb je natuurlijk ik, een geval apart ;) Maar ze gaan het mij leren! Dus tegen volgend jaar zou het normaal beter moeten zijn hé ;) En zo af en toe komt er ook eens iemand vragen van waar daje bent, want we zien er dus inderdaad wel buitenlands uit.. Maar ze zijn wel vriendelijk! J Khoop dat het niet te lang meer duurt vooraleer dat ik nog eens ga!

Zo, ik denk dat ik maar eens ga gaan slapen! Véél plezier daar nog in het koude belgie, zoals ik van verschillende mensen gehoord heb! Hier is het ondertussen dus echt warm aan het worden! Vandaag was het zo'n 35 graden! Maar geloof mij, eigenlijk heb ik voor het moment meer zin in winter en sneeuw natuurlijk! Dus geniet ervan!

Hasta la proxima!

Besooos

Nina

Reacties

Reacties

mammie

hallo ninatje gister je brief ontvangen en we waren er heel blij mee ook te horen dat alles goed gaat met jou.Met ons ook alles goed.We hebben onze vorige camper ingeruild voor een nieuwe en bereiden onze volgende reis voor, deze keer naar Malaga in Spanje en wel in februari.Spijtig dat je niet mee gaat kwestie van het spaans, wij verstaan er de sikkepit van, het zal dus gebarentaal worden maar we redden ons wel.Voor jou begint er een leuke tijd, grote vakantie,doe maar gerust een reisje daar terwijl je de kans hebt. Joe zegt dat het een fantastisch land is,hij en Frieda hebben er een maand rondgereisd verleden jaar en veel gezien. Ze moesten 7 binnenlandse vluchten maken maar het was wel de moeite waard.Voor ons gaat de tijd ook heel vlug, jammer want we hebben nog zoveel plannen maarn ja zo is het nu eenmaal. Hier regent het al de ganse week maar dat houdt ons niet binnen, nu en dan een terrasje doen en de gezonde zeelucht opsnuiven. Ninatje verder geen nieuws, hopelijk ontvang je dit berichtje , de vologende keer probeer ik een e. mail want ik ben nog altijd aan het oefenen en pappie is er niet om te helpen. Liefs en kusjes van ons bye bye mammie xxxxxxxx

lucie

hallo nina gelukkige verjaardag!!
is het leuk in argentinie ??
met mij is het goed en morgen komt sinterklaas
daag xx

mammie

hallo ninatje eindelijk nog eens een berichtje van mij.
alles goed hier maar heel warm.Onze reiqs is goed verlopen, twas leuk.Veel nieuws is er niet , tis nu vakantie
voor de scholen en iedereen is aan het uitblazen. We tellen nu wel de dagen af en verlangen je terug te zien. Je zal wel veel te vertellen hebben, mar eerst even uitblazen en terug aklimatiseren....Vele groetjes aan de familie ginder en vvor jou vele kusjes van ons.L
Liefs mams en paps xxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!