ninainargentinie.reismee.nl

regen regen regen

Holaa!

Het is alweer een lange tijd geleden dat ik hier nog iets geschreven had dus ik dacht op deze regenachtige dag; ik zal nog maar eens een berichtje schrijven!

Ondertussen is er alweer een maand gepasseerd! Kben hier nu dus al langer dan 3 maand! En kmoet zeggen dat de tijd dus wel rap voorbij gaat! De laatste weekjes heeft het hier regelmatig geregend! Je kan het zelf een beetje met belgie vergelijken! Maar de dagen dat het niet regent is het dan natuurlijk wel snikheet! Bijna altijd ongeveer 40°C! Gelukkig bestaat er hier dan ook airco en ventilators! De rivier staat voor het moment zeer hoog, met dat het veel geregend heeft, en daardoor hebben we nu ver geen strand meer.. En we mogen ook niet in de rivier zwemmen omdat die nu veel te gevaarlijk is.. Hopelijk gaat het water rap terug zakken zodat we toch wat strand hebben voor in de zomer!

Deze week is ook mijn laatste weekje school! Op 4december is het dus gedaan en begint de vakantie! En ze duurt zo'n 3 maand, dus tot maart! Kan ik lekker lang uitslapen, naar t stad gaan, gaan zwemmen, misschien een reisje maken,... Kheb er al zin in! Vandaag (maandag) ben ik niet naar school gegaan met dat het weer aan het regenen was deze morgen. Ongeveer 2 of 3 weken geleden, het was ook aan het regenen s'morgens, ik maakte mij dus klaar om naar school te gaan en toen ik daar aankwam was er verdacht weinig volk op school en nog niemand in mijn klas! Ik dacht, ja de bel is nog niet gegaan dus ze gaan allemaal wel nog komen maar ik bleef maar wachten, ondertussen was de bel gegaan en nog steeds niemand te zien in mijn klas.. Gohja, tegen 8uur heb ik dan m'n papa gebeld om te vragen of hij mij wou komen halen en dan ben ik maar naar huis gegaan. Ik wil dus maar zeggen dat als het hier regent bijna niemand naar school komt en de afwezigheden ook niet echt aangetekend worden. Dus daarom, vanaf nu wanneer het s'morgensvroeg als ik opsta regent, ga ik lekker niet meer naar school.. Vandaar dat ik vandaag ook weer een dagje langer weekend had! J

Vorige vrijdag had ik dan m'n laatste les lo (hockey) voor dit jaar, dus die is ook alweer afgelopen.. Ik zal dan maar eens een andere sport gaan zoeken om te doen nu tijdens de vakantie. Kben vorige week wel ook bijna elke dag gaan lopen, dus das al iets! Want het was nodig dat ik nog eens ging beginnen sporten! Maar nu zal ik dus meer tijd hebben J

Dan vorige vrijdag ben ik nog eens weggeweest naar: 'cena de San Jose'. San jose is een school hier in Corrientes en een cena is een feest dat de laatstejaars organiseren omdat ze gedaan hebben met school. Dus in deze tijd is er elke week wel een cena van een of andere school. Maar dus twas wel chic! Het is ongeveer hetzelfde als de bals van bij ons, juist dat alles dan in openlucht is! Dus dat is wel nog eens leuk om te doen! Maar er is natuurlijk 1 nadeel als je iets buiten doet.. Inderdaad, rond 4 uur is het dan beginnen regenen! Daardoor was het feestje jammergenoeg vroegtijdig afgelopen.. Dan zijn we maar naar huis gegaan. Kben bij een vriendin blijven slapen. De volgende morgen sta ik op om 10 uur om mij klaar te maken om terug naar huis te gaan. (het was aan het regenen) Maar de mama zegt mij dan dat ik niet echt kan vertrekken want dat de straten zowat ondergelopen zijn. En de taxis en bussen kunnen niet passeren wat het water staat veel te hoog. Ik dus bellen naar huis om te zeggen dat ik nog niet kan terugkeren met dat de straten ondergelopen zijn.. Jordan en ik zijn dan eens gaan wandelen in de regen om te kijken naar al het water want we wouden dat eens van dichterbij gaan bekijken. En inderdaad, das echt keer zot om van dichtbij te zien! Op sommige plaatsen kwam het water tot aan mijn knien en op andere zelfs bijna tot aan mijn poep! Maar stiekem vond ik het eigenlijk wel leuk.. Het is eens iets anders hé! Tegen 3 uur in de middag kon ik dan eindelijk terugkeren naar huis.. Voor de rest heb ik niet zoveel gedaan dit weekend.

Ohja, katrien ik wil je nog eens super veel bedanken voor uw postpakketje dat ik gekregen heb met alle lekkere dingen in! En met de mooie oorbelletjes natuurlijk! Dankuuu

Voor de rest wil ik aan al degenen die beginnen met de examens of die bijna moeten beginnen leren, veel succes wensen!!

Hasta la proxima!

Beso!

Nina

Reacties

Reacties

tom en ingrid

Liefste Nina in Argentina,

Om te beginnen een mega spetterende verjaardag ginder ver! Geniet met volle teugen van je "exotische" verjaardag... maar dat doe je vast wel.
Hier alles ok, sinterklaas op ronde, examens van de jongens héééél dichtbij enzovoort.
Binnenkort dan weer kerstdagen; we zullen je dan wel missen met je originele nieuwjaarsbrief !
Allez, we zullen een glaasje op jou heffen,

Heel veel groetjes van ons alle 5,

Tom en Ingrid, Ba.. Al.. Lu..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!