ninainargentinie.reismee.nl

trouw

Hola!

Dus zoals ik in mijn vorig bericht heb gezegd had ik dus vorige week zaterdag een vrijgezellenavondje bij mij thuis. Blijkbaar was er een heel deel van de mensen niet afgekomen wat dus wel spijtig was want we waren maar met 8.. Maar van hetgeen ik gezien heb zag het er wel nog leuk uit :) Ze hebben zo typische spelletjes gespeeld van wat je op zo'n een feestje zou kunnen verwachten. En dan op het einde was er natuurlijk de stripper! Spijtig dat hij niet zo mooi was en hij was een beetje te gespierd naar mijn zin maar twas wel nog grappig om te zien :) Normaal was het plan om daarna uit te gaan naar een boliche (club) maar dat is dan niet meer doorgegaan om een of andere reden. Dus heb ik nog altijd geen corrienteense club meegemaakt snachts..

Maandag hadden we weer geen school omdat het dag van de leerling en de primavera was! Dat wordt hier dus blijkbaar wel zot gevierd en niet zoals bij ons waar niet eens iedereen doorheeft dat de lente begint ofzo.. Maar zoals ik dus al gezegd heb, hebben ze hier echt super veel vrije dagen omdat er altijd wel iets is :) Die maandag ben ik dus ook naar het stad geweest met wat vrienden. En dan hadden we donderdag weer een vrije dag! Dan was het de feestdag van een of andere maagd :) Woensdag was ik trouwens met m'n zussen naar het stad geweest om een kleedje te zoeken voor de trouw van zaterdag en we hadden er eentje gevonden maar we gingen er dan de volgende dag omkomen. Natuurlijk, de volgende dag als we in de winkel kwamen was dat kleedje weg! 't Was weer te denken hé! Dus nu moesten we opnieuw zoeken, maar deze keer was ook m'n mama mee en die had zo ook wel haar eisen want het dus allemaal nog moeilijker maakte.. k'heb die morgen echt zot veel kleedjes gepast en dan uiteindelijk eentje gevonden. 't Vorige was wel een stuk mooier maarja, khad er een nodig hé... en 't was een rood kleedje.

Zaterdag had ik veel te doen! Eerst s'morgens moesten we om 11uur in het huis van 1 van de vrijwilligers zijn voor een afs-orientatie. Dus ik dacht dat mijn zus mij s'ochtends wel op tijd zo wakker maken (zij moest ook naar die orientatie want ze is zelf ook vrijwilliger) maar dat was dus toch niet het geval. Ik werd ineens zo wakker en keek op mijn gsm hoe laat het was en het was kwart voor 11. Dus ik maar opstaan en mij rap klaarmaken, maar uiteindelijk bleek da mijn zus ook nog maar net wakker was.. En rond kwart na 11 zijn we dan thuis vertrokken maar we moesten me de bus dus tegen 12uur waren we daar. Maar da was blijkbaar allemaal nie erg da we een uurtje te laat waren, ze zullen dat hier wel gewoon zijn hé :) Daar hebben we dan lekkere zelfgemaakte hamburgers gegeten, buiten in het zonnetje! En dan ja moesten we zo typische vragen beantwoorden natuurlijk. Zoals, wat was een shock voor jullie, wat vonden jullie raar toen jullie de eerste keer in jullie huis kwamen enzovoort... En dan moesten we ook nog zo zelf een probleemsituatie zeggen die we zouden kunnen meemaken of hebben op dit moment en daar dan 3 verschillende mogelijke oplossingen voor zoeken en de gevolgen erbij.. Redelijk saai dus, maarja, de volgende orientaties zouden normaal leuker zijn zeggen ze zelf :) Daarna ben ik met m'n zussen en mama naar de kapper geweest voor ons haar in orde te brengen voor de trouw die avond. M'n zus had blijkbaar gezegd om mijn haar te stijlen, wat'k achteraf dus maar niets vond.. mja, niets aan te doen hé! En daarna rap naar huis want we waren nogal laat en we moesten ons dus rap klaarmaken om op tijd in de kerk te zijn.

De trouw zelf was dus eerst in de kerk. Zoals bij ons staat de bruidegom vooraan aan het altaar te wachten en wordt de bruid door haar vader over de rode loper naar het altaar gebracht. (Maar nu was het haar oom omdat ze geen vader heeft) En dan was dus de ceremonie, die volgens mij hetzelfde was als bij ons. Na de kerk was er dus een feest in een zaal. Eerst moest iedereen aan tafels gaan zitten en werden er hapjes uitgedeeld. Toen het bruidspaar binnenkwam ging iedereen recht staan en liep het paar naar voor. Toen begon er muziek te spelen en eerst danste het paar een minuutje ofzo en dan kwamen de ouders. De vader danste met de bruid en de moeder met de bruidegom. En na de ouders de familie en de vrienden. Zo ging het door tot iedereen zo eventjes had gedanst met het paar. Daarna was het hoofdmaal. En daarna werden er zo 2 stoelen in het midden gezet en ging de bruid op 1 van de stoelen zitten en dan riepen ze zo telkens 2 mensen af (een man en een vrouw), de vrouw ging tegenover de bruid op de stoel zitten en de 2 mannen stonden ernaast. Dan deden de vrouwen zo elk een voet tegen elkaar en werd er zo een bandje doorgegeven via hun benen. Dus van het bovenbeen van de bruid naar beneden en naar het bovenbeen van de andere vrouw. Maar kzal proberen een foto ervan op mijn blog te zetten en dat zal duidelijker zijn want het is nogal moeilijk om uit te leggen. En daarna werd er nog gedanst en de taart werd gesneden en uitgedeeld. Ze hebben ook nog zo hoeden en andere dingen uitgedeeld. En dan tegen 5uur was ik weer thuis.

En dat was mijn weekendje tot nu toe.

Kheb geprobeerd het zo goe mogelijk te beschrijven ma da is nie zo gemakkelijk..

De vrijdag die komt heb ik trouwens weer geen school want volgend weekend zijn het weer verkiezingen!

Hoe gaat het ondertussen nog met de studentjes in Belgie? Ik wens jullie allesinds allemaal vééél succes!

Tot de volgende!

Muchos besos!

Xx Nina

Reacties

Reacties

Carol

hey Nina,

leuke foto's !!!! maar waar zijn die van jou ??? ik wil da rood kleedje wel es zien ;-)
xx

Magali

Nina :)
Heb je geen foto's van uzelf ? :p ik wil u zien met u plat haar en rood kleedje ;)

xx Mc Mag

sabine Vermassen

Nina'tje, een jij waar is een foto van jou. we willen je allemaal zien met sluik haar en een rood kleedje. Zal ik je wat fotoruimte kopen of heb je zowiezo geen foto van jezelf omdat de foto's door jou zijn getrokken? tziet er wel leuk uit dat bandengetrek op de billen van de bruid en haar vriendinnen.

mieke

en ik wou ook hetzelfde schrijven... waar blijft jouw foto?
ik kijk er al naar uit!
veel groetjes!!!!

Nina

haha, sorry maar die foto's van mij komen er niet op! kheb er trouwens niets veel.. Dus tzal voor een andere keer zijn :)
Maar ik heb nog plaats voor 190 foto's, dus meer dan genoeg!
Groetjes uit Argentinaa!
chau!

kathleen

Hoi Nina,
Weet je dat ik een trouwe lezer ben van uw blog:)en dat ik bijna elke dag aan jou denk! Hoe zou dat komen? Wel, uw orchidee die je mij gaf op het feestje van Magali, staat nog steeds te bloeien in mijne winkel. Zo denk ik steeds aan jou. Ik wens je daar nog véél plezier in Argentinië Tot mails ...

Sabine

Ninaatje, je hebt wel het landje uit gekozen hé? Drie maand vakantie, geen school als het regent, als er verkiezingen zijn, als de zon te hard schijnt, als er een helige verjaart, als Argentinië mee mag naar het WK voetbal. Man man man...
Ik ben een beetje vroeg, maar zo ben ik lekker de eerste en vergeet ik het niet want, nu ik er aan denk, we wensen je een heel gelukkige verjaardag. Eindelijk 18, tzal je wel van pas komen zeker om in de vakantie uit te kunnen gaan. Veel liefs en dikke zoen,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!